Program reabilitare – ruptura de ligament incrucisat

 

Program reabilitare ruptura de ligamente incrucisate (PF-Cristian Letchin)_2

  • Principiul este de 10 repetari cu pauze de 30-40” intre mijloace.
  • Se aleg 10-12 mijloace (exercitii).
  • Se lucreaza de 2 ori pe zi acelasi program.

Program reabilitare ruptura de ligamente incrucisate (PF-Cristian Letchin)_1

  • Asezat pe salteluta cu un picior flectat din articulatia genunchiului sprijin pe sol, celalalt membru inferior intins cu sul de spuma la nivelul ligamentelor sprijin, tragem varfurile spre corp si apoi intindem varfurile piciorului. (miscarea se efectueaza cu viteza redusa).
  • Asezat pe salteluta cu membrele inferioare apropiate si intinse (cu varfurile picioarelor intinse), ridicam membrul cu problema la 20o – mentinere 2-3” si revenire in pozitie initiala.
  • Stand departat la nivelul umerilor lateral fata de perete, cu o mana sprijin pe perete pentru echilibru, avem membru inferior de sprijin si membrul opus (cel cu traumatism) care executa flexia a gambei pe coapsa (indoim piciorul inapoi din articulatia genunchiului) cu mentinere 2” si revenire in pozitie initiala, stand departat.
  • Usoare ridicari pe varfuri pe marginea la stepper/ ladita.
  • Idem “ex.4.)” doar cu piciorul cu traumatism, celalalt incrucisat inapoi la nivelul articulatiei talo-crurale (glezna).
  • Semi genuflexiuni (fara mentinere pe faza de coborare), membrele inferioare departate la nivelul umerilor, cu varfurile picioarelor usor indreptate spre exterior, mentinand o postura corespunzatoare a spatelui, implicand musculatura stabilizatoare [musculatura fesiera nu coboara sub nivelul articulatiilor genunchilor]. (!!! Nu fortam!!!)
  • Exercitiu cu coarda elastica (sau theraband) la nivelul articulatiei talo-crurale (glezna), membru inferior afectat executa balansari “stanga-dreapta” prin fata piciorului de sprijin.
  • Exercitiu cu coarda elastica (sau theraband) la nivelul articulatiei talo-crurale (glezna),pozitia este cu spatele fata de coarda, ducerea genunchiului la piept si revenire in pozitie initiala in stand departat, bratele penduleaza pe langa corp ca la alergare.
  • Pozitie de fandare, coborare pana atingem solul cu genunchiul membrului inferior anterior (miscarea este foarte lenta).
  • Semi genuflexiune pe un singur picior (cel cu probleme)
  • Asezat la salteluta cu picioarele apropiate si intinse, sub calcaiul piciorului cu traumatism asezam o perna micuta, gamba ramane sprijin pe saltea, tragem varful piciorului spre corp – mentinem 3-4” si apoi revenim in pozitia initiala.
  • Asezat pe marginea patului/ scaunului, membrul afectat executa extensie (intindem membrul inferior inainte), cu mentinere 3-4” si revenire in pozitie initiala.
  • Semi genuflexiuni din stand departat pe varfuri, ne tinem cu mainile de spalier.
  • Sprijin cu membrul opus pe perna de echilibru (sau bossu trainer), membrul cu problem executa flexia gambei pe coapsa (indoire din articulatia genunchiului) – mentinere 5-10” apoi revenire in pozitie initiala.
  • Stand departat executam contractii (incordari ale musculaturii) ale membrelor inferioare 5-10” si relaxare (principiul este de contractie izometrica progresiva).
  • Genuflexiuni cu spatele sprijinit de perete.
  • Asezat la salteluta cu membrele inferioare intinse, executam ducerea genunchiului la piept si revenire in pozitie initiala.
  • Idem “ex.17.)” cu theraband pus pe suprafata plantara a piciorului (talpa) si tinut cu mainile, ducerea genunchiului la piept.
  • Culcat dorsal la salteluta cu picioarele intinse pe perete, executam flexia gambei pe coapsa (ducerea genunchiului la piept) si revenire in pozitie initiala.
  • Culcat dorsal (pe spate) la salteluta, membrul afectat executa usoare miscari de “bicicleta”.
  • Semi genuflexiuni cu piciorul afectat sprijin pe o perna de echilibru.
  • Semi genuflexiuni cu ambele picioare sprijin pe spatele bossu trainer.

 

PROGRAM PROPUNERE PERSONALA:

Subiect: Jemenariu Antonio

Club: FCS Resita

PF: Cristian Letchin

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s