Antrenament in circuit la sala (propunere personala)

IMG_20160225_105603

Pregatirea fizica reprezinta un sistem de masuri, mijloace si metode prin care se asigura dezvoltarea indicilor morfologici, a capacitatii functionale, a calitatilor motrice de baza si specifice diferitelor ramuri de sport.

Pregatirea fizica presupune de fapt, dezvoltarea calitatilor motrice si a capacitatii de efort, aceasta reprezentand de fapt telul principal al intregului proces de pregatire.

Capacitatea de efort a organismului sportivului se constituie ca o rezultanta a interactiunii functionale a organelor si sistemelor avand la baza potentialul energetic specific, din care rezulta un lucru mecanic.

Totusi, capacitatea de efort a intregului organism nu rezulta din insumarea capacitatii functionale a tuturor organismelor si sistemelor, ci este limitata de acele organe care, ajungand la valoarea maxima a capacitatii lor functionale, impiedica intensificarea efortului sau continuarea acestuia.

IMG_20160225_104726

Pregatirea fizica are doua directii: pregatire fizica generala si pregatire fizica specifica.

Pregatirea fizica generala – desi are un caracter larg se concepe diferentiat in functie de particularitatile ramurii de sport, functia principala a acesteia fiind aceea de a asigura transferul pozitiv al antrenamentului spre zona specifica, constituind totodata suport pentru continutul ulterior al pregatirii,

Pregatirea fizica specifica – are un continut orientat cu precadere spre dezvoltarea capacitatii de efort specifice ramurii de sport, precum si a calitatilor motrice combinate, ce determina un randament specific superior.

Intre cele doua tipuri de pregatire fizica exista o stransa relatie, ambele conditionand obtinerea performantei.

Pentru amplificarea efectului acestei pregatiri, mijloacele de realizare sunt variate, aplicate in diferite conditii de mediu, executate la diferite aparate, instalatii si pe fondul unei refaceri adecvate.

Circuit fitness “4 serii x 16 aparate” – ramura sportiva – fotbal

Lucru 25″ / Pauza activa = trecere la urmatorul aparat / Pauza intre serii = 2’30” – 3’00”.

1.) Cvadriceps femural – impins la presa pt membrele inferioare.

2.) Deltoid – impins in sus cu bara, cu plecare din zona cervicala din stand departat.

3.) Abdominal – lucru la aparat.

4.) Biceps – flexia antebratului pe brat, alternativ cu gantere, din stand departat.

5.) Lombar – ramat cu “bara T”.

6.) Pectoral – impins cu bara la cadru smith la inclinat.

7.) TRX – variante pt trenul inferior.

8.) Mare dorsal – ramat din asezat la scripete cu manere.

9.) Cvadriceps femural – extensii ale membrelor inferioare din asezat la aparat.

10.) Mare dorsal – lucru la helcometru cu diferite prize.

11.) Deltoid – impins in sus din asezat la aparatul pt umeri.

12.) Ischiogambrier – lucru la presa verticala de gambe.

13.) Triceps – flotari intre doua banci paralele.

14.) Abdominal – abdomene din pe genunchi la scripete cu sfoara.

15.) Triceps – flotari la paralele.

16.) Abdominal – abdomene cu minge medicinala tinuta cu bratele intinse inainte.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s