Soccer – supporting your child

Soccer - supporting your child_1

GOALS:

  • Please, look at what supporting your child doesn’t mean!
  • Consider how you can best support your child.

 

What supporting your child doesn’t mean:

Whether you’re watching your children from the sidelines during a crucial cup semi-final, driving them to training or talking to them at home about the game, your influence as a parent is critical. Too often overenthusiastic parents can let their emotions about the game and their children influence how they communicate and what they say to their child, the coach and the referee.

 

Quote:

„Football is a sport that is all about passion and competitiveness but that is no excuse for the behaviour of some parents at matches.”

 

To be a good football parent there are certain rules you should be aware of and should try to follow. Listed below are what we, at The FA, consider to be the golden rules of what not to do:

– Never showing any encouragement.

– Never turning up to watch a match or training.

– At games spending the whole game:

  • Shouting ‘get stuck in’ to your child.
  • Shouting at the opposition.
  • Shouting at your team that they’re useless (except for your child!).
  • Shouting that your child is useless.
  • Shouting that the referee is useless.
  • Shouting that the opposition’s manager is useless.
  • Shouting that your coach is useless.

 

Be honest and think back to the last time you watched your child play. Did you break any of the golden rules?

 

Finally, a personal one, particularly for the mums – don’t (as mine used to):

  • If your child is injured, run onto the pitch to shout at the player responsible for picking on your child.
  • At the final whistle give your child a big cuddle and a sloppy kiss.

 

What does ‘supporting your child’ mean?

To put it simply it is about helping your child to develop through football. Anyone involved in the game knows that football can bring huge benefits to the players, coaches and volunteers, such as a sense of belonging, teamwork, achievement and fitness.

 

Best Practice:

To give your child the best chance to enjoy these benefits encourage them to „be a part of the game” and use our influence to support their needs so that tey can continue to develop through football.

 

Here are some examples of what you can do to support your child:

  • Encourage, but don’t force your child to take part.
  • Understand what your child wants from football, and support this.
  • Emphasize the enjoyment and fun of playing the game.
  • Praise and reinforce effort and improvement.
  • Be a constructive, positive and honest critic.
  • Encourage your child to review their performance, and discuss ways for improvement.
  • Keep winning in perspective.
  • Encourage fair play.

 

Bibliography:

[] Les Howie, The Official FA Guide for Football Parents, (2007), Hodder & Stoughton, Bookpoint Ltd.,  Manchester (UK)

Advertisements

Mijloace specifice pentru dezvoltarea vitezei

Exerciţii specifice din fotbal

  • Mijlocul nr. 1

Se lucrează pe grupuri de câte 2-3 jucători, individual cu mingea pe distanţa de 15 m, primul con poziţionat la 5 m, iar cel de-am doilea la 15 m. Începem cu pasă pe poziţie viitoare în zona delimitată de 5 m, pornim în sprint, intrăm în posesia mingii şi apoi conducem mingea în viteză pe 10 m cu intensitate = 100%.

Ex.1 - pasa pe pozitie viitoare - conducere in viteza

  • Mijlocul nr. 2

Se lucrează pe grupuri de câte 2-3 jucători, poziţionaţi la o distanţa de 30 m cu faţa către poartă. Delimitam zonele prin copete la 10 şi 20 m, lucru cu antrenor care pasează în dreptul zonei de 10 m. Subiectul porneşte în deplasare în joc de glezne pe primii 10 m, execută preluare din pasă venită de la antrenor, apoi continuă prin conducere în viteză maximă pe următorii 10 m şi finalizare şut la poartă poziţionată la 10 m distanţă faţă de ultimul jalon.

Ex.2 - skipping - preluare - conducere in viteza - finalizare

  • Mijlocul nr. 3

Se lucrează pe grupuri de câte 2-3 jucători copete la 10 – 15 – 25 m şi panou lateral dreapta sau lateral stânga, în intervalul 10 – 15 m. Pornim exerciţiul în conducerea mingii în viteză pe 10 m, urmată de pasă cu panoul şi preluare în intervalul 2 şi apoi repetăm conducerea mingii în viteză în cadrul ultimului interval delimitat de 10 m.

Ex.3 - conducere - pasa cu panoul - preluare - conducere

  • Mijlocul nr. 4

Se lucrează pe grupuri de câte 2-3 jucători cu antrenor. Se porneşte prin săritură cu bătaie pe ambele picioare peste 2 gărduleţe joase, urmată de preluare din pasă venită de la antrenor, se continuă cu dribbling în viteză printre conuri şi finalizare şut la poarta aflată la 10 m faţă de ultimul con.

Ex.4 - sarituri peste gardulete joase - preluare din pasa primita de la antrenor - dribling printre jaloane - finalizare.png

  • Mijlocul nr. 5

Circuit de conducere în viteză cu variaţii de intensitate. Se lucrează individual cu minge de jur împrejurul unui dreptunghi (L = 15m, l = 10 m), spre dreapta sau spre stânga pe principiul: intensitatea alergării pe lăţime = 80%, iar pe lungime = 100%.

Ex.5 - circuit de conducere in viteza cu variatii de intensitate

  • Mijlocul nr. 6

Se lucrează pe grupuri de câte 3 jucători, doi cu minge iar cel de-al treilea fără minge, zona este delimitată în triunghi prin 3 conuri cu latura de 10 m, plus 2 copete aflate la 5 m. Jucătorul fără minge porneşte în sprint spre dreapta şi efectuează lovirea mingii cu piciorul drept din prima, retragere cu spatele în viteză, spre zona iniţială şi continuă acelaşi lucru spre stânga, dar de această dată, lovesteste mingea cu piciorul stâng.

Ex.6 - alergare in viteza - pasa din prima - retragere cu spatele

  • Mijlocul nr. 7

Se lucrează individual, într-un pătrat cu latura de 30 m, fiecare interval 10-20 m este delimitat prin 2 copete şi o minge. Principiul exerciţiului este de: lucru cu frecvenţă mare şi intensităţi 75-100-75%. Pe fiecare latură, primii 10 m lucrăm alergare cu genunchii sus, urmaţi de conducerea mingii în viteză şi oprire, iar ultima porţiune este destinată deplasării cu pendularea gambelor sub şezută. Dacă primul jucător a pornit spre dreapta, cel de-al doilea porneşte invers.

Ex.7 - varianta de alergare - conducere - alergare in patrat

  • Mijlocul nr. 8

Lucru individual fără minge, poziţionaţi pe culoarul lateral al terenului cu spatele la poartă. Efectuăm sprint pe distanţa de 20 m, intrăm în posesia unei mingii, pivotăm ocolind ţepuşa, continuăm cu conducerea mingii cu intensitate 75% şi finalizam prin şut la poartă de la 25 m peste manechini.

Ex.8 - sprint - conducere - finalizare

  • Mijlocul nr. 9

Se lucrează individual cu minge pe distanţa de 25 m, zona fiind delimitată prin copete la 15 şi 25m. Jucătorul porneşte în conducerea mingii în viteză pe primii 15 m, calcă mingea, pivotează şi se întoarce în sprint, pivotează iar, continuă cu o alergare cu I = 75%, intră din nou în posesia mingii pe care o conduce pe ultimii 10 m, o calcă, pivotează şi efectuează alergare cu intensitatea de 100% până în dreptul zonei din care a pornit.

Ex.9 - conducere - sprint - alergare 75% - conducere - sprint

  • Mijlocul nr. 10

Se lucrează individual cu minge, conducerea acesteia pe principiul alergării cu variaţii de intensitate pe culoarul lateral al terenului; zonele fiind delimitate prin copete ca în imaginea de mai jos. I = 1(100%) –> 2(75%) –> 3(100%) –> 4(75%).

Ex.10 - conducerea mingii cu variatii de intensitate

 

Complex de mijloace specifice pentru dezvoltarea aptitudinii motrice viteza de deplasare.

Propunere personala – PF: Cristian Letchin

Ramura sportiva – fotbal.