Sistem imunitar slabit (2)

 Composition with dietary supplement capsules and containers

Asa cum am promis intr-un articol anterior voi face o propunere personala de suplimente destinate sa fortifice sistemul imunitar. Inainte de a folosi orice supliment, cel mai bine este sa consultati medicul dumneavoastra.

 

NUTRIENTI

Supliment

Observatii

Acetil L-carnitina

– energizant care ajuta metabolismul, protejeaza membrana celulara si protejeaza inima.

Acidophilus

– reface flora intestinala buna (de preferat sa se foloseasca o formula nelactata).

Beta 1,3D glucan

– stimuleaza macrofagele sa scape de celulele nefolositoare si ajuta la recunoasterea si eliminarea celulelor tumorale.

Coenzima Q10

– sprijina sistemul imunitar, creste oxigenarea, protejeaza inima si celulele.

Complex de aminoacizi

– proteina transformata intr-o forma pe care o poate folosi organismul.

Extract de maitake (Maitake mushroom Extract)

– ciuperci care construiesc imunitatea si lupta impotriva infectiilor virale si impotriva cancerului.

Glutation (Glutathion reduced)

– polipeptida bioactiva cu functie de coenzima, ce inhiba formarea radicalilor liberi, ajuta la sanatatea globulelor rosii, reduce cantitatea de peroxid de hidrogen, reduce stresul oxidativ, imbunatateste si mentine capacitatea de detoxifiere a ficatului.

Kelp

– aport necesar de minerale pentru integritatea sistemului imunitar.

L-cisteina

– distruge radicalii liberi si virusurile.

L-arginina

– creste imunitatea si intarzie extinderea tumorilor sau a cancerului.

Lecitina

– ajuta la protectia celulara, sprijina sistemul enzimatic al ficatului, ajuta la sinteza acetilcolinei, rol in cadrul proceselor de memorie si invatare.

Magneziu

– necesar pentru o buna functionare a sistemului imunitar; alaturi de vitaminele B lucreaza pentru a crea o stare generala buna.

Pycnogenol

– este un bioflavonoid unic, puternic antioxidant pentru protectia celulelor, reduce tensiunea arteriala, reduce riscul de coagulare vasculara, ajuta la reducerea degradarii colagenului si elastinei, ajuta la reducerea bronhoconstrictiei, echilibreaza productia de oxid nitric.

Seleniu

– distrugator de radicali liberi, puternic antiviral, ajuta la buna functionare a tiroidei.

Squalene (ulei de rechin)

– ajuta la refacerea si functionarea celulelor, avand proprietati anticancerigene.

Usturoi

– stimuleaza sistemul imunitar, echilibrarea tensiunii arteriale, antibiotic natural, ajuta la eliminarea toxinelor din organism, ajuta la vindecarea ranilor si vanatailor, ajuta in tratarea cancerului.

Vitamina A – gunoier de radicali liberi.
Vitamina B complex

– vitamine antistres, importante in functionarea normala a creierului.

Vitamina C

– antioxidant, scade riscul infectiilor.

Vitamina E

– antioxidant, face parte din sistemul de aparare al organismului.

Zinc

– sintetizeaza proteinele musculare si stimuleaza imunitatea.

 

Plante recomandate:

  • Astragalus.
  • Ridichea neagra, papadia si armurariul.
  • Semintele de lycium, ginseng, suma si glicina.
  • Echinacea.
  • Ginkgo biloba.
  • Gentiana.
  • Lemnul cainesc.
  • Picrorrhiza.
  • Sunatoarea.

 

Recomandari:

  • Luati in considerare factorii care pot sa va compromita sistemul imunitar si urmati pasii necesari corectarii acestuia. Doua dintre cele mai comune cauze care afecteaza sistemul imunitar sunt stresul si dieta incorecta, in special dieta bogata in grasimi si in alimente rafinate si procesate.

 

  • Dati sistemului imunitar necesarul de nutrienti care promoveaza o buna functionare. Unii dintre cei mai adecvati ar fi: Vitamina A (vitamina antfinfectii – daca este folosita corespunzator si in doze moderate, vitamina A este foarte rar toxica si prezinta o importanta marita in sistemul de aparare al organismului), Vitamina C (poate fi cea mai importanta vitamina a sistemului imunitar – este esentiala in formarea hormonilor suprarenali si in producerea limfocitelor, s-a aratat ca are un efect direct asupra bacteriilor si virusurilor), Vitamina E (interactioneaza cu vitamina A si C, cat si seleniu, actionand ca un antioxidant si ca un gunoier de radicali liberi toxici – este o parte integranta a sistemului de aparare a organismului), aportul de Zinc (creste raspunsul imunitar si promoveaza vindecarea atunci cand este folosit in doze adecvate – cel putin 100mg zilnic, de asemenea, sustine protejarea ficatului).

 

  • Incepeti o dieta de fructe proaspete si legume (de preferat nepreparate), plus arahide, seminte, leguminoase si alte alimente bogate in fibre.

  • Includeti in regimul alimentar chlorella, usturoi si orz perlat. Aceste alimente contin germaniu, un element benefic pentru sistemul imunitar. De asemenea, adaugati dieta kelp sub forma de kelp rosu sau kelp brun. Kelpul contine iod, calciu, fier, caroten, proteine, riboflavina si vitamina C, necesare pentru integritatea functionala a sistemului imunitar.

 

  • Consumati zilnic bauturi verzi.

  • Evitati produsele animale, alimentele procesate, zaharul si sarea (in cantitate mare).

  • Urmariti un program de post o data pe luna pentru a scapa de toxinele organismului care va pot slabi sistemul imunitar.

 

Bibliografie:

[] Airola, P., (1974), How to get well, Phoenix, Health Plus Publishers

[] Balch, P., A., (2006), Nutritie si biotratamente, Bucuresti, Editura Litera

[] Holford, P., Meek., J., (2010), Boost your immune system: The drug-free guide to fighting infection and preventing disease, Great Britain, Hachete Digital

[] Teitelbaum, J., (1996), From fatigued to fantastic, New York, Avery Publishing Group

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s